15. února 2012

IV. Film vs. Kniha

IV. Film vs. Kniha

(By: Fanta)

  1. Raději si přečteš knížku, nebo se podíváš na film?
    Podle toho co zrovna dávají v televizi za film, pokud ho chci vidět tak se koukám na film. Když ale není v televizi nic zajímavého, tak rozhodně budu číst knihu.
  2. Co by si podle tebe vybrala většina tvých kamarádů a známých?
    Určitě film...
  3. Čteš knihy spíše po nebo před filmem?
    Před filmem. Po filmu čtu knihu, když zjistím, že byla podle knihy zfilmovaná a jsem zvědavá na knižní verzi.
  4. Co tě donutí se podívat na film natočený podle nějaké knížky?
    To mě zajímá jak to natočili, různé situace, kteří herci ztvání které postavy...
  5. Přečteš si ráda nějakou knížku, když jsi jako první viděla film?
    Přečtu, jenom tehdy když jsem zvědavá a ten film mě bavil.
  6. Zjistíš po zhlédnutí filmu, že byly tvé představy úplně jiné, nebo se spíš shoduješ s filmem?
    Většinou je úplně jiné. Postavy si každý představuje a když pak ji vidí ve filmu, tak mu nesedí. A to občas bývá i s prostředím.
  7. A shoduje se většinou film s knihou, nebo jsou tam velké rozdíly ?
    Vždycky tam jsou rozdíly. Vím, že kdyby dali do filmu, každý okamžik co byl v knize, tak by to nebyl 2 hodinový film, ale minimálně 4 nebo 5 hodinový. A proto si přečtu i knihu, podle které byl film natočený.
  8. Vadí ti to?
    Podle toho jak bude vypadat výsledný film. Někdy mě překvapí, a jindy zase zklame.
  9. Jaký film byl natočený podle knížky, ale přestože byl obsahově o něčem jiném, byl lepší než kniha nebo alespoň na stejné úrovni?
    Pro mě asi Pán prstenů.
  10. Jaký film byl natočen podle knížky, ale přestože byl obsahově o něčem jiném, byl mnohem horší než kniha?
    Mě nebavil film Dívčí parta. Ne kvůli obasahu, ale kvůli obsazení, protože tam 12 dívky hrají dívky o kterých bych řekla, že jim je 16.
  11. Jaké místo (krajinu, město…) filmaři skvěle vybrali?
    Tak já mám ráda Bradavice z HP. A třeba ještě z Eragona nějaké místa.
  12. Které naopak zničili?
    Moc nemusím ve Stmívání les, je takový divný.
  13. Kterou postavu filmaři skvěle vystihly?
    Tak to nevím, nikdy jsem o tom moc nepřemýšlela. Ale třeba Alici ze Stmívání.
  14. Kterou postavu naopak dost zkazily?
    Já tedy moc nemusím Edwarda ze Stmívání. Já si ho představovala úplně jinak. Ne že by mi tam úplně vadil, ale moc se mi Pattinson nelíbí v roli Edwarda, nesedí mi na něj.
  15. Co tě na zfilmovaných knihách vadí?
    Asi, že mi to zkazí moje představy o postavách a prostředí. A když pak všichni blázní z filmu, když je kniha ještě lepší a třeba ani neví, že nějaká kniha je.
  16. Co se ti naopak líbí?
    Nemusím knihu číst třeba dva dny, ale stačí si zkouknout film, který tvrá jen 2 hodiny. A docela se dobře pamatuje i děj.
  17. Čteš knihy napsané podle nějakého filmy?
    Nečtu. Chtěla jsem si přečíst Četnické humoresky, protože mám ráda ten seriál, ale jak jsem začla číst první příběh, tak mě to za chvíli nebavilo. Bylo to hrozně strohé a v tom případě je lepší film nebo seriál.
  18. Co tě donutí si je přečíst?
    Řekla bych, že nic.
  19. Máš je ráda nebo si raději přečteš "normální" knížku?
    Jasně, že normální...
  20. Jaká kniha napsaná podle filmu byla nejlepší?
    Na to neodpovém, protože takové knihy nečtu.
  21. Jaká nejhorší?
    Viz odpověď na otázku 20.
  22. V čem se většinou tyto knihy lišily od filmu?
    Co jsem zkoušela číst, tak byli strohé. Přišlo mi, že víc informací bylo už ve filmu.
  23. Díváš se na zfilmované filmy z doporučené četby?
    Já ani tak moc ne, ale někdy najdu skvělý film.
  24. Pomáhá ti film zapamatovat si děj např. při referátu?
    Já si dobře pamatuji obsahy knih, takže si nemusím moc pomáhat. Ale ráda se na fimovou verzi podívám
  25. Pamatuješ si, která postava je která spíše v knize nebo ve filmu?
    V knize si pamatuji hlavně jména a také úlohu. Ve filmu mi to trvá trochu víc, tedy kromě hlavního hrdiny.
  26. A co jejich jména?
    Ano, a docela dobře.
  27. Říkají vám při literatuře, která díla byla zfilmovaná a stojí je vidět?
    Ne, neříkáme si to. Jenom asi u třech nebo čtyřech knih. Jinak vůbec.
  28. Ukazují vám při češtině krátké ukázky z probíraných děl, které byly zfilmované, na internetu (např. youtube.com), nebo rovnou i celý film?
    Pouštěli jsme si asi čtyřikrát. Jednou to byla ukázka z Romea a Julie, potom Spalovač mrtvol, Muž, který sázel stromy a nějaké příběhy asi od Wericha. Jinak asi nic.
  29. Myslíš, že by bylo dobré shlédnou zfilmovaná díla, které sis vybrala k maturitě?
    Nevím, maturita mě čeká až za 4 roky. Ale asi to je dobré, ale asi až poté co si přečtu knihu.

0 komentářů :

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, velmi si toho cením :) A nezapomeňte se brzy znovu stavit.. S pozdravem TerushQaH