28. listopadu 2012

Knižní vzpoura


Tento zajímavý projekt pořádá Awekki z blogu Mon Univers Paralléle. Pokud Vás zajímá úvodní článek, přečtěte si ho ZDE.
Pokusím se splnit co nejvíce misí a získat co nejvyšší hodnost. Tak uvidím kam až dojdu.




Mise č. 1: Čtení ve vaně - My doma vanu nemáme, ale vždy když jsem na prázdninách u babičky a mám náladu, tak si napustím vanu a čtu si tam. Akorát mi vadí, že ta voda hodně rychle vždycky vychladne. Naposledy jsem tam četla knížku Ovčákova dcera. Přesně si to pamatuji. Tak snad se počítá, že je to z léta, ale teď se nemám šanci někam do vany dostat.

Mise č. 2: Čtení ve škole (Pod lavicí) - Ve škole si čtu normálně. O přestávkách. A někdy se stane, že i o hodině. To jsem dělala občas na základce. A teď na střední o hodině asi třikrát. Ale vždy ráno, když mám asi půlhodiny čas před první hodinou a nemusím se učit, vždy si čtu. Ale knížku nosím do školy každý den, co kdyby se našel čas a já si mohla číst.. :D

Mise č. 3: Čtení u jídla - Tak tohle u mě neni nic nového. U jídla si čtu skoro pořád. To už musí být, že si nečtu. Tedy nečtu si, kdyý jsem na návštěvě nebo v létě u babičky, ale doma normálně. Ještě, že nejíme s rodiči společně. Každý se nají když má hlad. Takže tato mise je 100% splněna.

Mise č. 4: Čtení za chůze - Tohle moc často nedělám, ale občas také. Ale to si většinou čtu nějaký ten e-book na mobilu. To nevypadá tak nápadně. To je ale na ulici. Ale doma občas chodím s knížkou. Protože, když je děj tak zajímavý, tak nemám čas se od té knížky odtrhnout a jít si pro pití. Takže jdu i s knížkou.

Mise č. 5: Blogování o knihách - Tak o téhle misi se ani nedá diskutovat. Kdybych o nich neblogovala, tak bych ani nepsala tento článek. Protože bych asi ani neměla tento blog, který je z velké části o knihách.


Mise č. 6: Upředňostnování čtení před školou - Tak toto také dělám těžko. Často si místo toho abych se učila čtu. A to není jenom občas, ale skoro pořád. A pak se musím učit ráda v autobuse.. :D

Mise č. 7: Rozečtení dvou a více knih - Tak toto je u mě úplně normální. Stačí se kouknou na můj goodreads, kde najdeme všechny knížky, které mám v Currenly Reading. Teď mám dá se říct, rozečteny asi čtyři knihy.

Mise č. 8: Chlubení se novými knihami lidem, které to vůbec nezajímá - Tak toto už v poslední době až tak nedělám. Ale dříve to bylo častějí. Ale i tak se občas najde chvíle, kdy se prostě musím pochlubit, že jsem dostala něco nového... No, bohužel, to musí přežít.. :D

Mise č. 9: Vnucování knih lidem, kteří o to nestojí - Tak toto provozuju hlavně u mojí kámošky. Občas se mi povede i nějakou knížku jí "vecpat". Tak přemýšlím, která to bude dál... A skusím to u ní s Divergencí. Kromě ní, to ani moc lidí není. Ale občas se někdo najde. Chudáci...

Mise č. 10: Účast na autogramiádě - Na té jsem zatím byla jednom, přece bydlím na jihu Čech, kde moc autogramiád nebývá. Ale v říjnu jsem byla na autogramiádě Terezy Benešové a Terezy Matouškové. Obě jsem moc ráda poznala, jsou to milé holčiny. Jinak doufám, že se na nějakou autogramiádu zase dostanu, ale zatím to nevypadá moc nadějně.
Mise č. 11: Přeskládání knihovny - Tak toto u mě proběhlo znovu o víkendu. Fotky bohužel nemám, kvůli nefunkčnímu foťáku. Ale snad to nevadí. Jinak skoro se mi to přeskládní líbí, ale pořád mi to tošku nesedí. Vím, že ji budu znovu přeskládávát po Vánocích. Protože dostanu hromadu knížek, a prostě je musím někam dát.
Mise č. 12: Upředňostňování čtení před úklidem - Toto také občas dělám. Ještě aby ne. Tak když mi to vyjde, snažím se vysávání hodit na bratra. A co jiného bych místo toho dělalal než si četla.
Mise č. 13: Bezcílné procházení knihkupectví - To jsem dělala tedy naposledy asi před měsícem. Protože kam chodím na střední,žádné není, tedy nevím o něm. Ale když se dostanu do ČB, moje cesta vždycky vede do nějakého knihkupectví. Minule jsem tam strávila asi něco mezi 30 až 45 minutami. Chodila jsem pořád sem a tam, říkala si, které knížky bych si chtěla koupit, které přečíst a tak dále..
Mise č. 14: Nakupování nových knih, přestože potřebujeme něco jiného/máme hromadu nepřečtených knih v knihovničce - Tak toto dělám také často. Moc často se to nestává, protože jsem většinou bez peněz, ale když nějaké mám tak si koupím nějak knížku. Jako bych jich nepřečtených neměla už doma dost.
Mise č. 15: Založení knížky čímkoli, co je po ruce - To dělám hlavně v poslední době, když jdu do knihovny vrátit knížky a nějaké si půjčím. Samozřejmě si nějaké půjčím a protože je v autobuse dost času, tak nějakou musím rozečíst. A čím ji založit? Tím, co je po ruce. Různými papírky, jízdenkami a dalšími věcmi..
Mise č. 16: Porovnávání vůně knih - Prostě věc, kterou dělám ráda. Hlavně u nových knížek, které dostanu.
Mise č. 17: Čtení poslední stránky jako první - Toto už jsem dlouho nedělala, ale dříve to bylo pro mě normální. Po dlouhé době jsem to udělala znovu, ale pokračovat v tom nemám v plánu. Protože se tam většinou dozvím jak to dopadne a chci se radši nechat překvapit.
Mise č. 18: Čtení v dopravním prostředku - Toto provozuji často. Do školy dojížídm autobusem, takže pokud se nemusím učit. Tak si čtu. Prostě musím využít každou volnou chvilku ke čtení...
Mise č. 19: Čtení na záchodě - Tak já se k tomu přiznám. Prostě když čtu zajímavou knížku, nemůžu přerušit čtení. To by bylo zdržování.. :D
Mise č. 20: Střídání žánrů - Tato dělám pořád. Nejen že čtu YA romace a fantasy. Ale mezitím si přečtu nějaký ten romá, nejčastějí historický. Nedávno jsem četla i nějakou tu klasiku. Pak také horor a další.. Žánry se u mě střídají dost a často.
Mise č. 21: Poslouchání audioknihy - Poslouchala jsem asi dvacet minut audioknihu Harry Potter a kámen mudrůc. Já nevím jak pro Vás, ale pro mě bylo poslouchání docela utrpení. Protože jak pan Lábus, který tuto knihu namluvil vyslovoval jméno Harry, to mi vadilo. Určitě nemám v plánu to ještě někdy poslouchat.
Mise č. 22: Čtení pod peřinou - Také to znáte? Když chcete hrozně číst, protože Vás ta knížka baví a rodiče řekli, že už máte zhasnout a jít spát? Tak to se mi stávala často. Tak jsem si to po dlouhé době znovu vyzkoušela. Nechápu, jak jsem to dříve mohla dělat. Po chvíli je tam vedro a nedá se tam dýchat. Ale už to zase na dlouho dobu nemám v plánu provozovat.
Mise č. 23: Podtrhávání zajímavých vět - Toto dělám, ale jenom občas a jenom v učebnicích. Knížce bych to nikdy neudělala, na to jsem až moc háklivá.
Mise č. 24: (Ne)Půjčování knížek - Na svoje knížky jsem až moc háklivá. Takže nějakou svoji knížku půjčuji jenom jedné kamarádce. Ta naštěstí až tolik knížek nečte. Ale na všechny, které jsem jí půjčila jsem se pořád ptala a po dočtení je chtěla vrátit. Jinak jsem knížky nikomu nepůjčila, možná jednou, ale v plánu to nemám. Na to jsem na ně až moc háklivá.
Mise č. 25: Objednávání knížek přes internet - Toto se u mě stalo v poslední době zvykem. Ať už z bazaru nebo internetového knihkupectví. Je to pro mě lepší než jet do města kam se normálně nedostanu a jít do knihkupectví. Ne, že bych tam nechodila ráda, ale tady mám aspoň jistotu že dostanu knížku kterou chci. V knihkupectví tu knížku ani nemusí mít a přes internet to bývá levnější. Akorát to poštovné.. Ale to se zase vyrovná díky slevovým akcím a dalších podobných akcí..

0 komentářů :

Okomentovat

Moc děkuji za komentář, velmi si toho cením :) A nezapomeňte se brzy znovu stavit.. S pozdravem TerushQaH